Socialno učenje
Socialno učenje je poseben predmet, ki ga večinska šola ne pozna. Predmet nima ocen, ker je glavni cilj predmeta, da učenci razvijajo svoje socialne spretnosti za nadaljnje življenje. V prilagojenem programu je po predmetniku obvezen predmet za učence od 1. do 6. razreda osnovne šole. V zadnji triadi nudimo našim učencem v okviru interesnih dejavnosti Delavnice socialnega učenja, s katerimi nadgradimo znanja pridobljena v nižjih razredih osnovne šole.
Socialno učenje pomaga tako učencem kot učiteljem, da se med seboj spoznavajo, se učijo poslušati drug drugega, razumevati in se vživljati v drugega, sprejemati in reševati različne konfliktne situacije. Socialno učenje vključuje vse vrste vedenj, ki jih mora obvladovati posameznik, da se lahko učinkovito in konstruktivno vključi v socialno okolje. Socialno učenje zajema modele spoznavanja, razumevanje in usmerjanje sebe, drugih ljudi in medosebnih interakcij v formalnih in neformalnih skupinah. Gre za zavestnejše izbire učinkovitih in zadovoljivih ravnanj v socialnih situacijah, ob čemer kaže posebno pozornost nameniti čustveni dimenziji.
SPLOŠNI CILJI PREDMETA:
- Spoznavanje in razumevanje sebe in drugih v socialnem okolju
- Spodbujanje občutka pripadnosti v skupini
- Ozaveščanje in razumevanje svojih temeljnih potreb
- Spoštovanje osebnosti drugih
- Razumevanje različnosti kot kvalitete med posamezniki, skupinami in kulturami
- Učenje sobivanja
- Razvijanje solidarnosti in medsebojne pomoči
- Spodbujanje ustvarjalnosti v socialnih interakcijah
- Razumevanje vpliva vedenja na doživljanje in ravnanje drugih
- Vživljanje v različne vloge
- Razvijanje realne podobe in pozitivno samovredotenje
- Razvijanje občutka za odgovorno delovanje v različnih socialnih okoljih
- Prepoznavanje čustev in obvladovanje čustvenih reakcij
- Vzpodbujanje jasnega izražanja čustev
- Prepoznavanje in spoštovanje čustev drugih ljudi
- Vzpodbujanje jasnega izražanja stališč in vrednot
- Razvijanje sposobnosti za ustvarjalno socialno komuniciranje in razumno argumentiranje
- Razvijanje in spodbujanje komunikacijskih strategij
- Konstruktivno reševanje konfliktnih situacij
- Razvijanje kritičnega mišljenja
- Razvijanje samostojnosti pri sprejemanju odločitev
- Ozaveščanje in razumevanje svojih temeljnih potreb za kakovostno življenje
- Razvijanje temeljne etične in državljanske občutljivosti