DEJAVNOSTI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA Šolsko leto 2025/2026
PODROČJE: GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE |
SKLOP: Gibanje |
VSEBINA: Gibanje za boljšo gibalno učinkovitost | RAZRED |
ŠPORTNE IGRE 1 (ŠPI 1) Poudarek je na učenju osnovnih gibalnih vzorcev, ki predstavljajo podlago za usvajanje raznolikega športnega znanja ter spodbujajo igrivost, gibalno izražanje in ustvarjalnost. Dejavnosti temeljijo na igri. |
1. |
ŠPORTNE IGRE 2, 3 (ŠPI 2, 3) Poudarek je na učenju osnovnih gibalnih vzorcev, ki predstavljajo podlago za usvajanje raznolikega športnega znanja ter spodbujajo igrivost, gibalno izražanje in ustvarjalnost. Dejavnosti temeljijo na igri. |
2., 3. |
ŠPORTNE IGRE 4,5 (ŠPI 4, 5) Poudarek je na usvajanju kompleksnejših in bolj specialnih gibalnih nalog, ki so sestavni del različnih športov (žogarije, igre z loparji, ravnotežne spretnosti idr.). Pri tem upoštevamo telesno in gibalno ter intelektualno razvitost vključenih učencev. |
4., 5. |
ŠPORTNI KROŽEK (ŠPK 1) Program vadbe je strukturiran v skladu s splošnimi načeli športne vadbe: pripravljalni del (ogrevanje), glavni del in sklepni del (umirjanje). Glavni del vsebuje aerobno vadbo za razvoj vzdržljivosti, vadbo za moč, gibljivost in koordinacijo. |
1. – 5. |
ŠPORTNI KROŽEK (ŠPK 2) Program je zasnovan na razvijanju gibalnih sposobnosti, a na višji in bolj intenzivni ravni. Fokus bo na celostni telesni pripravljenosti, s poudarkom na krepitvi moči, koordinacije, hitrosti, vzdržljivosti, natančnosti in ravnotežja. |
6. – 9. |
GREMO V HRIBE Pri pohodništvu bomo aktivno preživljali svoj prosti čas in skrbeli za zdrav življenjski slog ter krepitev socialnih vezi. Obenem bomo spoznavali pohodniške in planinske poti, lepote narave in Slovenije. Dejavnost bo potekala v strnjeni obliki, navadno konec tedna. |
1. – 9. |
VSEBINA: Kultura prehranjevanja | RAZRED |
HRANA IN PREHRANJEVANJE Program obsega osnovni bonton pri jedi, pravilno sedenje in drža rok, higiena, uporaba jedilnega pribora, komunikacija za mizo in pogrinjki za različne priložnosti, kot tudi upoštevanja osnovne higiene pri prehranjevanju. |
1. – 5. |
VSEBINA: Varnost | RAZRED |
PRVA POMOČ Z dejavnostjo prva pomoč učenci pridobijo znanje nudenja nujne pomoči osebi v primeru blažje ali težje telesne poškodbe ali akutnega bolezenskega stanja, dokler se ne zagotovi zdravniška/strokovna oskrba. |
4. – 9. |
KOLESARSKI IZPIT Je program usposabljanja učencev za vožnjo s kolesom. Po uspešno opravljenem teoretičnem in praktičnem delu učenec pridobi kolesarsko izkaznico, ki mu dovoljuje vožnjo s kolesom v prometu |
5. |
VSEBINA: Varnost | RAZRED |
NEON – PREPREČEVANJE NASILJA Z učenci izvajamo različne dejavnosti (delavnice, učenje tehnik, soočanje s primeri itd.) s poudarkom na njihovi aktivni udeležbi v procesu spreminjanja stališč in vedenja, ki naslavlja vse oblike nasilja.
|
1. – 9. |
PODROČJE: KULTURA IN DRŽAVLJANSKA VZGOJA |
SKLOP: Kultura, umetnost in dediščina |
VSEBINA: Kulturno-umetnostna vzgoja | RAZRED |
OTROŠKI PEVSKI ZBOR BLAGOVNA (OPZ-BL) OTROŠKI PEVSKI ZBOR ŠENTJUR (OPZ-FM) MLADINSKI PEVSKI ZBOR (MPZ) Šolski zbor veliko prispeva k razvoju šole kot kulturnega središča in njenemu povezovanju s kulturnim in z družbenim okoljem. |
1. – 5. 1. – 5. 6. – 9.
|
ŠOLSKA KOMORNA SKUPINA Komorna skupina je namenjena povezovanju učencev med seboj, da skozi druženje in skupno muziciranje pridobivajo smisel za kolektivno delo. |
6. – 9. |
LIKOVNA DELAVNICA Razvijanje likovnih in drugih uporabnih umetnosti. |
4., 5. 6. – 9. |
KNJIŽNIČARSKE DEJAVNOSTI Učenci sodelujejo pri vsakdanjih procesih šolske knjižnice. Spoznajo novosti v šolski knjižnici, se učijo osnovne opreme in postopkov (ovijanje, promocija branja) in osnove vračila, izposoja knjig. Spoznavajo se s sistemom urejene šolske knjižnice in najosnovnejšimi postopki v Cobiss-u. Obiščejo knjižni sejem v Ljubljani. Sodelujejo pri knjižnih razstavah, pravljičnih uricah in sooblikujejo program ter zaključek bralne značke. Ob koncu šolskega leta sodelujejo v procesu vračanja in urejanja učbenikov. |
1. – 5. 4. – 9. |
GLEDALIŠKA SKUPINA BLAGVE 1 GLEDALIŠKA SKUPINA BLAGVE 2 Komu je namenjen: Učencem, ki jih veseli gledališče, nastopanje in ustvarjalno izražanje. |
3. – 5. 6. – 8.
|
VSEBINA: Kultura sobivanja | RAZRED |
URA ODDELČNE SKUPNOSTI Učenci se učijo prevzemati vloge in odgovornosti, ki jih ima posameznik v skupnosti. Pri oblikovanju skupnih odločitev se učijo upoštevati vsakega posameznika, oblikovati konsenz in sprejemati odgovornosti za dobrobit skupnosti. Vključujejo se v reševanje aktualnih šolskih in širših družbenih problemov, npr. sodelujejo pri organizaciji in izvedbi dobrodelnih in solidarnostnih akcij v šoli ali zunaj nje, oblikovanju pravil šolskega reda, vzgojnega načrta, vrstniški mediaciji, naslavljajo predloge za spremembe v šolski in lokalni skupnosti ipd. |
2. – 8. |
VSEBINA: Stiki med kulturami | RAZRED |
NEMŠKI JEZIK Dejavnost je namenjena učencem, ki želijo spoznati osnove nemškega jezika. Skozi interaktivne in zabavne metode, kot so igre, pesmi, dialogi in krajše vaje, učenci razvijajo razumevanje, govorno spretnost in osnovno pisno izražanje. Hkrati spoznavajo kulturo in običaje nemško govorečih držav. |
4. – 6. |
FRANCOSKI JEZIK Dejavnost je namenjena učencem, ki želijo spoznati osnove nemškega jezika. Skozi interaktivne in zabavne metode, kot so igre, pesmi, dialogi in krajše vaje, učenci razvijajo razumevanje, govorno spretnost in osnovno pisno izražanje. Hkrati spoznavajo kulturo in običaje nemško govorečih držav. |
6. – 9. |
PODROČJE: UČENJE UČENJA |
SKLOP: Samostojno in sodelovalno učenje |
VSEBINA: Dodatna podpora in pomoč pri učenju VSEBINA: Raziskovanje in priprava na tekmovanja |
RAZRED |
DOPOLNILNI – DODATNI, SLJ Odpravljali bomo vrzeli in nadgrajevali cilje pouka slovenščine in se učili strategij reševanja različnih problemov učenja. |
1. – 5. |
DOPOLNILNI, SLJ Odpravljali bomo vrzeli pri pouku slovenščine in se učili strategij reševanja različnih problemov učenja. |
6., 9. 7., 8. |
DODATNI, SLJ Nadgrajevali bomo cilje pouka slovenščine in se učili strategij reševanja različnih problemov učenja, povezovanja znanja in se pripravljali na tekmovanja v znanju. |
6. – 9. |
DOPOLNILNI – DODATNI, MAT Odpravljali bomo vrzeli in nadgrajevali cilje pouka matematike in se učili strategij reševanja različnih problemov učenja. Namenjen bo tudi pripravi učencev na tekmovanja. |
1. – 5. |
DOPOLNILNI – DODATNI, MAT Odpravljali bomo vrzeli in nadgrajevali cilje pouka matematike in se učili strategij reševanja različnih problemov učenja. Namenjen bo tudi pripravi učencev na tekmovanja. |
6. 7. 8., 9. |
DOPOLNILNI, ANJ Odpravljali bomo vrzeli pri pouku angleščine in se učili strategij reševanja različnih problemov učenja. |
6. 7. 8., 9. |
DODATNI, ANJ Nadgrajevali bomo cilje pouka angleščine in se učili strategij reševanja različnih problemov učenja, povezovanja znanja in se pripravljali na tekmovanja v znanju. |
6. 7. 8., 9. |
FIZIKALNA KLEPETALNICA Pri delavnici bomo nadgrajevali znanje fizike, jih nadgradili s poskusi. Seveda pa bomo s skupnimi močmi zapolnili vrzeli, ki bomo nastale v času pouka. Del dejavnosti bo namenjene pripravi učencev na tekmovanje iz fizike. |
8., 9. |
ZGODOVINSKI KROŽEK Zgodovinski krožek je namenjen učencem, ki jih zanima preteklost in njen vpliv na današnji svet. Skozi raziskovanje zgodovinskih virov, ogled dokumentarnih filmov, razprave, delavnice in obiske muzejev učenci poglabljajo svoje znanje o pomembnih dogodkih, osebnostih in kulturah. Krožek spodbuja kritično mišljenje, analizo zgodovinskih dejstev ter razumevanje družbenih sprememb. Del dejavnosti bo namenjene pripravi učencev na tekmovanje iz zgodovine. |
8., 9. |
KEMIJSKE URICE Kemijski krožek je namenjen učencem, ki jih zanima raziskovanje sveta kemije skozi eksperimente in praktične dejavnosti. Udeleženci spoznavajo osnovne kemijske pojave, lastnosti snovi in kemijske reakcije na zanimiv in interaktiven način. S pomočjo poskusov razvijajo radovednost, analitično mišljenje ter varno ravnanje s kemikalijami in laboratorijsko opremo. Del dejavnosti bo namenjene pripravi učencev na tekmovanje iz kemije in sladkorne bolezni. |
8., 9. |
MLADI RAZISKOVALCI Dejavnoct Mladi raziskovalci je namenjen učencem, ki jih zanima raziskovanje in želijo razvijati svoje analitične ter ustvarjalne spretnosti. V sklopu projekta Mladi za Celje učenci raziskujejo različne teme s področja naravoslovja, družboslovja, tehnike in humanistike. Skozi raziskovalno delo, terenske raziskave, eksperimentalno delo in sodelovanje z mentorji se učijo oblikovanja raziskovalnih nalog, zbiranja in analiziranja podatkov ter predstavitve ugotovitev. Cilj krožka je spodbujanje vedoželjnosti, kritičnega mišljenja in inovativnosti ter razvijanje samostojnega raziskovalnega dela. |
8. – 9. |
VSEBINA: Spodbujanje branja in pisanje ter razvoj bralne pismenosti | RAZRED |
UČNI IN BRALNI BOTRI Dejavnosti učnih in bralnih botrov so namenjene učencem, ki želijo pomagati mlajšim vrstnikom pri učenju in branju ter s tem razvijati odgovornost, potrpežljivost in komunikacijske spretnosti. Starejši učenci skozi mentorsko vlogo pomagajo mlajšim pri utrjevanju učne snovi, razumevanju besedil in izboljševanju bralnih veščin. |
4. – 9. |
PERO IN KNJIGA – BRALNI KROŽEK Dejavnosti branja in pisanja bodo temeljila na pozitivnem pristopu do izpopolnjevanja bralne pismenosti. V vseh razredih bomo v sklopu ur povezali dejavnost z rednim obiskovanjem šolske knjižnice. Prvi razredi bodo gradili glasovno in pisno zavedanje, se soočili z utrjevanjem začetnega branja in grafomotoriko. Drugi razredi so lahko ponosni na prva zavedanja o prebranem in skušajo oblikovati samostojne krajše zapise o prebranem. V tretjih razredih se oblikujejo začetki samostojnega bralnega razumevanja, ko mora branje že postati tekoče in lahko izboljšujejo pisanje, ubesedovanje svojega mnenja o prebranem. Četrti in peti razredi bodo s spoznavanjem in učenjem različnih bralnih strategij pridobili veščine, ki bodo v pomoč pri učenju vseh predmetov. Ker gre za razvojno dejavnost šole, bomo to vključili v vse razrede razredne stopnje. |
1. – 5. |
VSEBINA: Računalništvo, informatika, tehnologija, mediji | RAZRED |
RAČUNALNIŠTVO Računalniški krožek je namenjen učencem, ki želijo razvijati digitalne spretnosti, programiranje in logično razmišljanje. Skozi ustvarjalne naloge spoznavajo osnove programskih jezikov, algoritmov, varne rabe interneta ter obdelave podatkov. Učenci ustvarjajo preproste računalniške programe, animacije in interaktivne projekte. Krožek spodbuja kreativnost, reševanje problemov in tehnično razumevanje digitalnega sveta. Cilj dejavnosti je pridobivanje uporabnega znanja s področja računalništva ter razvijanje samostojnosti in inovativnosti pri delu z digitalnimi tehnologijami. |
4. – 6. |
ROBOTIKA V programu uporabljamo tehnologije in edukativne robotske sete programa LEGO Education, ki so raziskano in preverjeno zelo učinkovita in motivacijska učila in orodja. Osnova programa sta raziskovanje in izobraževalna robotika, posebnost vrednote (odkrivanje, inovativnost, vpliv, vključevanje/inkluzija, skupinsko delo in zabava). |
6. – 9. |
VSEBINA: Prosta in didaktična igra | RAZRED |
UČENJE Z IGRO Dejavnost je namenjen učencem, ki želijo učenje povezati z zabavo in ustvarjalnostjo. Skozi različne igre učenci razvijajo svoje kognitivne in socialne spretnosti, hkrati pa se učijo sodelovanja, reševanja problemov in kreativnega mišljenja. Vključeni so tako prosti igralni trenutki, kjer učenci sami izbirajo aktivnosti, kot tudi didaktične igre, ki so usmerjene v razvoj specifičnih veščin (npr. matematične, jezikovne, logične). Cilj dejavnosti je spodbujanje radovednosti, izboljšanje pozornosti in koncentracije ter krepitev timskega dela in komunikacije v sproščenem in podpornih učnih okoljih. |
1. – 5. |
SKLOP: Medvrstniško in mednarodno sodelovanje | |
VSEBINA: Mednarodno sodelovanje | RAZRED |
ERASMUS S spoznavanjem in raziskovanjem drugih kultur, civilizacij in tradicij v svoji šoli in širšem okolju spodbujajo razumevanje lastne kulture, kulturne in naravne dediščine. Pomembno je razvijanje veščin kulture medsebojnega sporazumevanja v lastnem in tujem jeziku. Veščine medkulturnega dialoga vodijo k preprečevanju nestrpnosti, neenakosti med posamezniki in k odpravljanju predsodkov ter omogočajo vključevanje posameznika v globalno družbo. |
7. – 9. |
![]() |
![]() |
![]() |